Menu

Aankopen & garanties

Als consument heeft u bepaalde rechten bij de aankoop van producten, zoals het recht op wettelijke garantie. U mag ervan uitgaan dat een aangeschaft product geen gebreken vertoont, dat het beantwoordt aan de verwachtingen die u van het product mag hebben en dat de verkoper u juiste informatie over het product verstrekt.

In sommige gevallen kunt u de koop achteraf ongedaan maken. Wanneer u een gebrek aan het product ontdekt, is het van belang om de verkoper binnen twee maanden daarvan op te hoogte te stellen. Dit kunt u doen door een e-mail of brief te sturen met daarin concrete informatie over het product, de gebreken en eventuele vervolgstappen. Deze brief wordt een ingebrekestelling genoemd. Als de  verkoper het product niet kan herstellen of herstellen, kunt u de overeenkomst (gedeeltelijk) ontbinden en krijgt u het aankoopbedrag (gedeeltelijk) terug. Als u er niet uitkomt met de verkoper of deze niet op uw verzoek reageert, kunt in sommige gevallen naar de Geschillencommissie stappen. Ook een gerechtelijke procedure bij de kantonrechter is mogelijk.

Heeft u een geschil over een aankoop? Onze juristen adviseren u graag over de juridische mogelijkheden en kunnen u in alle stadia, van ingebrekestelling tot gerechtelijke procedure, bijstaan.

Wij helpen u graag verder. Laat uw naam en telefoonnummer achter en wij bellen u terug.

Waarom Groene Hart Juristen?

  • Helder en duidelijk advies
  • Geen sjiek kantoor wel een sjieke aanpak
  • Betrokken en persoonlijk
  • Transparante en schappelijke tarieven
  • 100% voor uw zaak

Wij geven een helder en duidelijk advies en zetten ons voor meer dan 100% in voor uw zaak. Maar wat ons echt onderscheidt van anderen is onze persoonlijke en betrokken aanpak. Wij spreken niet van cliënten maar klanten en onze gastvrijheid zorgt ervoor dat de drempel voor u niet zo hoog is. Geen sjiek kantoor wel een sjieke aanpak.

Contact
Vragen? Bel of mail ons!

Hanzeweg 10, 2803 MC, Gouda

088 11 65 500
info@groenehartjuristen.nl
Nieuwsbrief