Wonen

De huur of verhuur van een woning kent vele juridische aspecten. Als huurder maak je in veel gevallen aanspraak op wettelijke huurbescherming, waardoor je niet zomaar uit je woning gezet kunt worden. Wanneer afspraken in het huurcontract in strijd zijn met wettelijke regels, zijn deze afspraken niet geldig. De wettelijke regels op het gebied van het huurrecht omvatten onder meer bepalingen over de maximale huurprijs, huurverhoging, gebreken, onderverhuur en beëindiging van het huurcontract. De juristen van Groene Hart Juristen helpen u met alle kwesties en geschillen op het gebied op het huurrecht.

Huurovereenkomst controleren

Heeft u een huurovereenkomst ontvangen of ondertekend en twijfelt u over de juridische consequenties van deze overeenkomst? Onze juristen verschaffen u graag duidelijkheid. Zij controleren uw huurovereenkomst, informeren u over uw rechtspositie en helpen u graag uw risico’s te beperken. Ook kunnen zij voor u een juridisch correcte huurovereenkomst opstellen.

Wij helpen u graag verder. Laat uw naam en telefoonnummer achter en wij bellen u terug.

Waarom Groene Hart Juristen?

• Helder en duidelijk advies
  • Geen sjiek kantoor wel een sjieke aanpak
  • Betrokken en persoonlijk
  • Transparante en schappelijke tarieven
  • 100% voor uw zaak

Gebreken

Als huurder bent u verplicht om kleine onderhoudshandelingen te verrichten en door uzelf aangerichte schade te herstellen. De verhuurder heeft in de meeste gevallen de verplichting om in groot onderhoud te voorzien. Wilt u weten of een specifiek gebrek voor uw rekening of van die van uw verhuurder komt? Of weigert uw verhuurder gebreken te herstellen? Onze juristen helpen u graag verder.

Beëindiging van huurcontract

In veel gevallen bent u als huurder niet gebonden aan een opzegging van de verhuurder, ook niet wanneer de verhuurder de opzegtermijn uit het huurcontract in acht heeft genomen. Dit kan onder andere afhangen van de duur van de huurovereenkomst, de datum waarop deze is ingegaan en de reden van opzegging. Laat u daarom goed informeren door een jurist voordat u akkoord gaat met een opzegging.