Geschil over garantie

Heb jij producten verkocht, maar blijken deze ondeugdelijk te zijn? Grote kans dat je klanten terugkomen met hun aankoop! Er ontstaat een geschil over de garantie, maar hoe los je dit op? Niet alleen op prettige wijze, maar ook acceptabel volgens de actuele wet- en regelgeving.

Wanneer is een product niet deugdelijk?

  • Een product is beschadigd;
  • Er ontbreekt iets, waardoor het niet compleet is;
  • Het is van dermate slechte kwaliteit, dat het korter meegaat dan verwacht;
  • Iets is snel kapot of werkt niet naar behoren;
  • Je hebt de klant voorgelicht, maar de verwachtingen komen niet overeen met de realiteit.

Hoe los je een geschil over garantie op?

Als een consument een product bij jou heeft gekocht, dan ben je als verkopende partij verplicht om vervanging of reparatie te bieden. Er zijn uitzonderingen, want soms heeft de consument zelf de schade veroorzaakt. Ook kan er sprake zijn van extra garantie, waaronder fabrieksgarantie of bijgekochte garantie. Dit wordt dan opgenomen in de algemene voorwaarden, maar al met al kan garantie best een groot speelveld zijn.

Vraag onze juristen om raad, laat algemene voorwaarden opstellen of schakel mediation in bij een conflict.

Heeft u vragen?

Wij helpen jou graag verder. Laat je naam, telefoonnummer en e-mailadres achter en wij bellen je terug.

"*" indicates required fields

Naam*