Geschil over levering

We hebben het al gehad over een geschil rondom de prijs, maar wat als de levering niet zo vlekkeloos gaat, zoals verwacht. Er kunnen diverse kinkjes in de kabel ontstaan, wanneer we het hebben over de levering van een product of een partij producten. Denk aan deze situaties:

  • De levertijd wordt overschreden;
  • Eenzijdige beëindiging van de overeenkomst, voordat de levering plaatsvindt;
  • Levering blijft uit;
  • Er vindt een levering plaats, maar het zijn de verkeerde producten;
  • De producten die geleverd zijn, deugen niet;
  • Etc.

Actie ondernemen

Eigenlijk zijn er diverse stappen die je kunt zetten, maar dit is geheel afhankelijk van de context. Je zou de volgende situaties en opties eens kunnen verkennen:

  • Leveringsvoorwaarden controleren;
  • Laat schriftelijk weten dat er een probleem is ontstaan rondom de levering, wacht hier niet te lang mee;
  • Als de overeenkomst na een herinnering niet wordt nagekomen of herzien, dan is het tijd om de leverancier in gebreke te stellen;
  • Schakel een mediator of jurist in en start zo nodig een gerechtelijke procedure.

Heb je vragen? Zijn er onduidelijkheden of wil je advies over een specifiek geschil over de levering? Raadpleeg direct onze bedrijfsjuristen!

Heeft u vragen?

Wij helpen jou graag verder. Laat je naam, telefoonnummer en e-mailadres achter en wij bellen je terug.

"*" indicates required fields

Naam*