Geschil over prijs

Heb je met jouw leverancier een geschil over de prijs, dan noemen we dit een zakelijk conflict. Het kan voorkomen dat je een probleem hebt met een geleverd product of zelfs met een hele partij producten. Ook kan het voorkomen dat de levertijd wordt overschreven of dat een product niet de beloofde kwaliteit heeft. Er zijn zoveel problemen denkbaar, maar wat als je een geschil hebt over de prijs? Wat kun je in zo’n geval doen?

Actie ondernemen

Eigenlijk zijn er diverse stappen die je kunt zetten, maar dit is geheel afhankelijk van de context. Je zou de volgende situaties en opties eens kunnen verkennen:

  • Leveringsvoorwaarden controleren;
  • Laat schriftelijk weten dat er een probleem is ontstaan rondom de prijsafspraken, wacht hier niet te lang mee;
  • Als de overeenkomst na een herinnering niet wordt nagekomen of herzien, dan is het tijd om de leverancier in gebreke te stellen;
  • Schakel een mediator of jurist in en start zo nodig een gerechtelijke procedure.

Heb je vragen? Zijn er onduidelijkheden of wil je advies over een specifiek geschil over de prijs? Raadpleeg direct onze bedrijfsjuristen!

Heeft u vragen?

Wij helpen jou graag verder. Laat je naam, telefoonnummer en e-mailadres achter en wij bellen je terug.

"*" indicates required fields

Naam*